تهاتر ملک چیست؟

25آذر1402
0 نظر
تهاتر ملک چیست

تهاتر در حوزه املاک بسیار پرطرفدار شده است؛ زیرا برای هر دو طرف منافعی دارد که روی به این نوع معاوضه آورده‌اند.

اگر شما مالی برای معاوضه دارید اما اطلاعاتی در مورد تهاتر ندارید در پایان این محتوا شما خواهید دانست؛ تهاتر چیست؟

چه قوانینی دارد؟ چگونه انجام میشود؟ کدوم سایت مورد اعتماد است و بسیاری از اطلاعات دیگر برای شما شفاف می‌شود.

تهاتر ملک یعنی چه؟

از قدیم معاوضه به صورت‌های مختلف صورت می‌گرفت. اگر هر دو طرف بهم بدهکار باشند و ارزش بدهیشان یکسان باشد می‌توانند از این روش استفاده کنند.

تهاتر در کل به معنای معاوضه دو مال با ارزش یکسان در یک قرارداد است.

موضوع این محتوا تهاتر املاک مسکونی است اما موضوع تهاتر هر چیزی می‌تواند باشد.

در دوره‌ای که ارزش وجه رایج کاسته، فراز و نشیب‌های اقتصادی زیاد و در رکود بازار خرید و فروش را مشاهده می‌کنیم، معاوضه اثرات مثبتی دارد که در ذیل به آنها اشاره می‌کنیم؛

اثرات مثبت تهاتر

  • جلوگیری از اتلاف زمان و انرژی
  • افزایش رونق معاملات ملک در زمان رکود
  • تضمین و اعتماد معامله
  • معامله ملک طبق ارزش واقعی آن

انواع تهاتر

  1. تهاتر قراردادی
  2. تهاتر قضایی
  3. تهاتر قهری

مزایای تهاتر ملک در اندیشه

به دلیل نزدیک بودن این منطقه به تهران و آب و هوای مطبوع و دلنشین بسیار محبوب شده است به همین علت بسیاری قصد خرید در اندیشه را دارند و تعدادی هم به فکر تهاتر ملک در اندیشه هستند. مجموعه دلایلی که گفته شد باعث شده تا تهاتر در اندیشه افزایش قابل توجهی پیدا کند. در هر حال، برای خریداران و یا حتی افرادی که قصد تهاتر ملک دارند آگاهی از قیمت ملک، شرایط تعویض و معامله آن اهمیت  زیادی خواهد داشت.

تهاتر در اندیشه برای شما مزایای ویژه‌ای را به همراه خواهد داشت. وجود این مزایا سبب شده تا بسیاری از افراد به انجام معاملات تهاتری ملک و املاک در این منطقه تمایل پیدا کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های منطقه اندیشه امنیت بالای آن است. به دلیل اینکه برای بخش‌هایی از آن، نگهبان و سرایدار در نظر گرفته شده تا شهروندان هیچگونه نگرانی و دغدغه‌ای بابت دزدی اموال و یا نا امنی نداشته باشند. از طرفی دیگر در این منطقه انواع امکانات رفاهی را برای راحتی بیشتر ساکنین مشاهده می‌کنیم که خیال شما را بسیار راحت می‌کند. انواع فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، رستوران، کافه، درمانگاه و بیمارستان‌ها در نزدیکی شما هستند.

نکات مهم در انجام معاملات تهاتری

  • زمانی که قرار است ملکی مورد تهاتر قرار بگیرد بهتر است توسط کارشناسان این حوزه تعیین قیمت شود تا دو طرفین قرارداد در معامله ضرر نکنند.
  • باید به سود دو طرف، توجه کرد چون هر دو طرف باید سود کنند. تهاتر ملک مانند سایر معاملات ملکی باید قانونی باشد، وجود قرارداد رسمی بین طرفین الزامی است که در آینده دچار مشکلات حقوقی نشوند.
  • فسخ معامله باید با رضایت طرفین صورت گیرد.
تفاوت معاوضه و تهاتر چیست؟

در معاوضه دو طرف در ازای دادن یک ملک باید یک ملک دیگر دریافت کنند اما تهاتر به منظور معاوضه همه چیز با هر چیز دیگر است.

سخن پایانی

تهاتر ملک با اصطلاح (تاخت زدن) نیز شناخته شده است. زمانیکه نقدینگی مردم کم باشد، تهاتر بهترین راه برای معاملات اقتصادی و تجاری است. بطور کلی روش‌های انجام تهاتر شامل تهاتر کالا با کالا، تهاتر خدمات با کالا و تهاتر خدمات با خدمات می‌شود. نکته مهم و اساسی در زمان تهاتر ملک، داشتن دقت کافی برای جلوگیری از ضرر و زیان هر دو طرف معامله است. در این محتوا به معرفی انواع تهاتر و مزایا و معایب آن پرداختیم، چراکه عدم توجه به این نکات و قوانین تهاتر ملک می‌تواند سبب زمینه سازی برای کلاهبرداری از شما، یا وارد شدن خسارت به سرمایه شما گردد.

پیام بگذارید