نکات خانه داری

18آذر1402
0 نظر
نکات خانه داری

خانه‌داری برای بسیاری از افراد کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است اما هر چیزی راه حلی دارد با یادگیری و آموزش در این مورد می‌توانید کار خود را آسان کنید.

در ادامه به چند نکته مهم خانه‌داری می‌پردازیم.

  • اگر شما از آن دسته از آدم‌هایی هستید که تا اسکاچتان کثیف شده به سرعت یک اسکاچ نو تهیه می‌کنید فقط کافیست که آن را داخل ماکروویو  قرار دهید و پس از دو دقیقه آن را بیرون آورده، خواهید دید که مثل روز اول تمیز شده است.
  • اگر داخل خانه بچه کوچک دارید و با ماژیک و خودکارش میز چوبی شما را خراب کرده فقط کافیست کمی خمیر دندان مالیده و با پارچه آن را پاک کنید.
  • برای تمیزی و براق کردن کاسه توالت می‌توانید کمی نوشابه کوکا ریخته و سپس آبکشی نمایید.
  • برای از بین بردن حشرات موذی که به شدت همه از آنها عاصی هستند به خصوص خانم ها، پس از تمیزی و مرتب کردن بهتر است در جای مورد نظر کمی گیاه رزماری، آویشن یا اسطوخودوس را به صورت پودر شده بریزید.
  • انسان‌ها یک سوم عمر خود را در خواب سپری می‌کنند بنابراین باید آن را تمیز نگهداشت. ابتدا کمی جوش شیرین و اسانس خوشبو کننده بپاشید بر روی رخت خواب و بعد با جارو برقی آن را جارو کنید.
  • از روغن بچه میتوان برای برق انداختن سطوح استیل استفاده کرد و خط و خش‌های آن را از بین برد.

  • در اتو به جای آب لوله‌کشی از آب جوشیده که خنک شده استفاده کنید به دلیل اینکه داخل آب لوله‌کشی رسوبات بسیاری وجود دارد از عمر اتو کم می‌شود.
  • همیشه اول خانه را مرتب کرده سپس تمیز کنید زیرا با به هم ریختگی ذهن شما هم نمی‌تواند تمرکز کند و کارها را به طور مرتب و دقیق انجام دهد؛ وقتی همه چیز سر جای خود باشد بهتر می‌توان آن محل را تمیز کرد.
  • نکته بعد اینکه از بالا به پایین تمیز کنید به طور مثال اگر شما اول قسمت‌های پایین یک دیوار را تمیز کنید و سپس بالا را تمامی کثیفی و غبار به پایین می‌ریزد و کار شما دو برابر شده چون دوباره باید قسمت‌های پایین را تمیز کنید.
  • گاهی در برخی از قسمت‌های دیوار فرو رفتگی‌هایی وجود دارد که بسیار شما را اذیت میکند شما می‌توانید با خمیردندان سفید فرو رفتگی‌ها را پر کنید.
  • گاهی شده که با برگزاری تولد چسب‌های بادکنک بر روی دیوار می‌ماند؛ شما با کمی آغشته کردن سرکه بر روی دستمال می‌توانید آن‌ها را پاک کنید.
  • هنگام اتو گاه دیدیم که خط‌های سفید روی لباس به جای می‌ماند دلیل آن همان رسوب‌هایی است که گفته شد در بالاتر برای رفع آن ابتدا در مخزن اتو نصف آب و نصف سرکه ریخته و اتو را روشن کرده می‌گذاریم داغ شود و با فشار دکمه بخار می‌گذاریم همه رسوبات از منافذ خارج شود. پس از یک ساعت مخزن را خالی کرده و شست و شو می‌دهیم.
  • برای تمیز کردن کف سرویس بهداشتی ابتدا می‌توانیم کمی ذغال را پودر کرده و بر روی سنگ توالت بریزیم سپس می‌گذاریم یک شب بماند بعد از آن فرچه می‌کشیم که کامل تمیز شود.

چند نکته به درد بخور

  1. برای از بین بردن بوی کفش کمی جوش شیرین داخل کفش ریخته و از شر بوی بد خلاص شوید.
  2. برای براق کردن کفش خود می‌ توانید کمی وازلین زده و براقیت را به کفش‌های خود هدیه دهید.
  3. اگر بر روی لباستان آدامس چسبید آن را تا کرده و داخل فریزر بگذارید؛ پس از یکی دو ساعت لباس را بیرون آورده میبینید که آدامس یخ زده و به راحتی می‌توانید آن را جدا کنید.
  4. اگر می‌خواهید تخم مرغ تازه را از کهنه تشخیص دهید این راه حل خوبی است. تخم مرغ اگر زبر و خشن مانند گچ بود یعنی تازه اگر نرم و شفاف و صاف بود یعنی کهنه است.
  5. اگر گلس گوشیتان پر از خط و خش شده بر روی ان کمی خمیردندان ریخته و سپس با دستمال آن را پاک کنید، میبینید که به حالت اولیه خود بازگشته است.

و در آخر می‌توانم به شما توصیه کنم که درست است خیلی از آدم‌ها از تمیزی و کار خانه بدشان می‌آید اما با گذاشتن موزیک مورد علاقه خود و رقصیدن در حین کارها می‌توانید این کار خسته کننده را به بهترین نحو انجام دهید.

پیام بگذارید