مشارکت در ساخت چیست؟

11دی1402
0 نظر
مشارکت در ساخت در اندیشه

مشارکت در ساخت

جهان در سال‌های گذشته شاهد گسترش جمعیت و شهرها بوده است. پیش بینی شده است که تا سال 2023 جمعیت 2 برابر شود. با این روند شهرداری در تلاش استتا با افزایش تقاضا، خدمات خود را ارائه دهد. در اقتصادهای در حال توسعه به ویژه در بخش‌های ساختمانی که تحت بودجه‌های محدود و کمی هستند در ارائه خدمات مشکل پیدا می‌کنند.

مشارکت در ساخت چیست؟

مشارکت در ساخت و ساز نوعی ساخت ساخت و ساز است که در آن یک طرف، زمین یا ملک خود را در اختیار سازنده قرار می‌دهد و پس از ساخت و تواقی که با سازنده کرده است سهم خودش را به عنوان شریک از پروژه می‌گیرد. در مشارکت بر اساس موقعیت ملک، ارزش ریالی و ضوابط شهرسازی سازندگان و مالکان قراردادی امضاء می‌کنند که طی آن سازنده موظف به تخلیه، تخریب، اخذ پروانه و ساخت مجدد است. بعد از اتمام تمامی این مراحل سند به مالکیت داده می‌شود مشروط بر اینکه درصدی از آن را سازنده دریافت کند.

طی دهه‌های گذشته قیمت ملک افزایش پیدا کرده و با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، آب، برق، گاز مصرفی و غیره کیفیت ساخت و ساز را برای سازندگان سخت کرده است. از سوی دیگر با گرانی و به مشکل خوردن خرید و فروش مسکن باعث شده که سرمایه در حال گردش با مشکل مواجه شود و نتوانند در مدت زمان مشخصی اقدام به ساخت و ساز کنند. استفاده از متخصصین، مهندسین، پرسنل مجرب در کنار طراحی داخلی مناسب با کاربری، نمای زیبا، نور کافی، فضای مناسب، متریال مدرن و شیک باعث می‌شود ساختمانی متمایز از مابقی ساختمان‌ها داشته باشید.

مزایای مشارکت

  • بالا بردن استحکام ساختمان‌ جدید نسبت به ساختمان قدیمی
  • رعایت اصول مهندسی جدید و مدرن برای ساخت و ساز
  • ایجاد فضای مسکونی بیشتر
  • زیبایی ساختمان با توجه به سلیقه و استانداردهای روز
  • استفاده از مصالح، روش‌ها و ماشین آلات مدرن برای ساخت

سهم زمین مالک و زمین سازنده (هر دو طرف قرارداد) بر چه اصولی محاسبه می‌شود؟

اصول مشترکی برای تعیین سهم هر یک از طرفین قرارداد وجود دارد ولی نوسانات بازار و نوسانات قیمت، باعث می‌شود که بسیاری از افراد در مشارکت دچار تردید شوند.

همه شرکت کنندگان در پروژه ساخت و ساز 

مشتری

یک نهاد خصوصی یا دولتی است که تصمیم می‌گیرد یک پروژه را با هزینه‌های خود اجرا کند. مشتری، برنامه بودجه و برنامه ریزی ساختمان را تعیین می‌کند.

مدیر پروژه

از طرف مشتری مسئول پروژه است و در تمامی مراحل تا پایان ساختمان حضور دارد؛ او کیفیت، زمان و خدمات را کنترل می‌کند.

موسسات و ادارات

موسساتی که مجوز ساخت و ساز را صادر می‌کنند، قبل از شروع ساخت و ساز با آن‌ها تماس بگیرید.

گروه کنترل ساخت و ساز 

وظیفه تعیین برنامه عملیاتی و هماهنگی به منظور تضمین زمان بندی و سازماندهی را دارد.

شرکت ساختمانی

نهادی است که ساخت و ساز را انجام می‌دهد، کارفرما و مدیرپروژه خودشان شرکت را انتخاب می‌کنند. شرکت می‌تواند به عنوان سازنده عمومی عمل کند، آن‌ها ممکن است توسط گروه معماری یا سازنده‌ها متمایز بشوند.

 

گروه دپارتمان املاک گرا مجری پروژه‌های عمرانی و مشارکت در ساخت با رزومه عالی در خدمت شهروندان محترم می‌باشد.

پیام بگذارید