نکات مهم خرید خانه

16دی1402
0 نظر
نکات قبل از خرید خانه

اگر شما یک آپارتمان‌نشین هستید، ممکن است ایده مالکیت آپارتمان خود را در نظر داشته باشید. اما آیا واقعاً می‌توانید یک آپارتمان بخرید؟ خب جواب کمی پیچیده است. قبل از خرید آپارتمان چه نکاتی را باید در نظر گرفت (نکات مهم قبل از خرید خانه) ؟ وکلای املاک گرا در مورد اهمیت درک این که خرید شما در آینده، بر شما تأثیر خواهد گذاشت برای خریداران خانه صحبت می‌کنند. برای درک این که آیا خرید خانه برای شما مناسب است، ابتدا باید سبک زندگی خود و آنچه را که از خانه خود می‌خواهید در نظر بگیرید. پاسخ صحیح هر گزینه‌ای است که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

در اینجا سوالات رایجی وجود دارد که باید قبل از خرید در نظر بگیرید؛ قبل از خرید آپارتمان چه مقدار پول باید داشته باشید؟ همچنین باید درآمد کافی برای حمایت از پرداخت وام مسکن خود به علاوه مالیات بر دارایی داشته باشید. برای تعیین اینکه چه خانه‌ای می‌توانید بخرید ، استفاده از ابزاری مانند ماشین حساب می‌تواند کمک کند.

اهداف مالی خود را تعیین کنید.

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات می‌تواند ثروت ایجاد کند، اما مالکیت خانه بدون ریسک نیست. دانستن این که کدام ملک برای بازگشت سرمایه شما بهترین است (یا کار با کسی که این کار را می‌کند) برای مالکیت موفق آپارتمان ضروری است.

هزینه خرید یک آپارتمان چه قدر است؟

میانگین هزینه خرید یک آپارتمان بستگی به تعریف شما به عنوان یک آپارتمان دارد. اگر قصد خرید یک ساختمان آپارتمانی دوبلکس، تریپلکس یا چهاربلکس را دارید هزینه‌های شما افزایش می‌یابد.

چه مدت در خانه زندگی خواهید کرد؟

چه مدت قصد دارید در خانه بمانید؟ آیا می‌خواهید این گزینه را برای کار یا اوقات فراغت طی پنج سال آینده تغییر دهید؟ آیا نیاز دارید که بتوانید هزینه‌های زندگی را کاهش دهید؟ قبل از شروع فرایند تصمیم‌گیری حتماً برنامه‌ها، اهداف و تصویر مالی خود را درک کنید.

وقتی ملکی دارید، احساس امنیت و ثبات به شما می‌دهد. شما می توانید هر کاری که می‌خواهید با آپارتمان انجام دهید. هیچ قرارداد اجاره، بدون دردسر و هیچ مزاحمتی برای هم‌اتاقی وجود ندارد. اما این گزینه ممکن است برای تیپ‌های بی قرار ایده خوبی نباشد. شما نمی‎توانید ریسک کنید و آن را به راحتی بفروشید و باید بازار املاک و مستغلات را ببینید تا ارزش واقعی آپارتمان خود را به دست آورید. خرید، بیشتر از اجاره برای شما هزینه خواهد داشت زیرا شامل هزینه‌های زیادی مانند هزینه‌های تراکنش و پرداخت وام مسکن است. خریداران خانه باید قبل از نوشتن اوراق، تمام این هزینه‌ها را در نظر بگیرند.

ساختمان چقدر قدمت دارد؟

شما باید سن ساختمان را در نظر بگیرید. آیا مواردی نیاز به تعمیر یا تعویض دارند؟ اکیداً توصیه می‌شود قبل از تصمیم به خرید، یک گزارش معمار یا مهندسان در مورد ساختمان دریافت کنید.

مزایای زندگی در آپارتمان چیست؟

هزینه‌های نگهداری و تعمیرات کمتر، اجاره ارزان‌تر، دسترسی به امکانات رفاهی مانند سالن‌های ورزشی و استخرهای شنا، احساس اجتماعی و امنیت، تنها چند مزیت آپارتمان‌نشینی است.

عادات خوب خرید چیست؟

عادات خرید خوب شامل تحقیق در مورد محصول یا خدمات، تعیین بودجه و پایبندی به آن، مقایسه قیمتها و کیفیت از فروشندگان مختلف، اجتناب از خریدهای ناگهانی و در نظر گرفتن ارزش بلندمدت و مفید بودن کالا است.

هنگام خرید خانه، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، به خصوص اگر برای اولین بار است که می‌خرید. در این مقاله سعی می‌کنیم برخی از موارد را بررسی کنیم.

  1. امور مالی؛ قبل از شروع به بررسی آپارتمان‌ها باید بودجه خود را بررسی کنید.
  2. بینش بازار
  3. گزینه های وام مسکن
  4. تعیین محل؛ منطقه مسکونی می‌تواند تاثیر زیادی برارزش ملک شما داشته باشد.
  5. نوع اپارتمان، بر اساس سلایق شما میتواند ویژگی های خاصی داشته باشد.

حالا فرض کنید یک آپارتمان پیدا کرده‌اید بررسی کنید که ملک مورد نظر شما به امکانات مورد نیاز شما نزدیک باشد، به عنوان مثال مغازه‌ها، حمل و نقل عمومی، پارک‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، محل کار، باشگاه ورزشی، و غیره. هنگامی که شما یک آپارتمان را انتخاب می‌کنید، در نظر بگیرید که آیا ساختمان به کافه یا سایر مکان‌ها نزدیک است یا خیر؟ میزان ترافیک عبوری چقدر است ؟ آیا در ساعات اوج ترافیک پر سر و صدا خواهد بود؟ آیا سر و صدا بر سبک زندگی شما تأثیر می‌گذارد؟ بهتر است قبل از اینکه با خرید موافقت کنید، یک بازدید از ساختمان را در هنگام عصر یا در ساعات اوج ترافیک ترتیب دهید.

مشاور املاک مناسب را پیدا کنید.

خرید ویلا سخت است، اما خرید آپارتمان ممکن است سخت‌تر باشد. رقابت در مناطق پرجمعیت که ساکنان آپارتمان در آن جمع می‌شوند سخت است، بنابراین مهم‌تر از همیشه است که یک نماینده خریدار قابل اعتماد در کنار شما بجنگد. سرکیسیان می‌گوید: ((امروزه یک خریدار آپارتمان باید یک مشاور املاک داشته باشد که دانش و تجربه بازار را داشته باشد تا از خریدار دفاع کند.))

پیام بگذارید